20140209_marketing

Marketing nap Szegeden

Felföldi Károly beszámolója.

“Az MTFSZ Marketing és Kommunikációs Bizottságának előadás sorozata szombaton Szegeden mutatkozott be, amelyen mintegy 20 fő vett részt. Sajnos hiányzott néhány egyesületi vezető személyiség, de leginkább a közvetlen vezetői utánpótlás, a 20-30 évesek hiánya volt feltűnő. Az egyesületek kifejthettek volna nagyobb propagandát is az előadással kapcsolatban!

Először ‘Kommunikációs önvizsgálat a tájékozódási futó sportegyesületekben’ címmel Kecse-Nagy Sándor tartott előadást, ami 3 nagyobb részt taglalt: egy egyesület belső kommunikációja, kifelé irányuló (sajtó, önkormányzat) kommunikáció és szponzor szerzés. Számomra nagyon érdekes dolgok hangzottak el, amelyet jó volt látni ilyen összefogottan (noha némely részét néha ösztönösen is érzi az embert). Különösen érdekesnek tűnt a belső kommunikáció témaköre, amit én úgy fogalmaznék meg: hogyan tartsuk össze az egyesületet, hogy jól érezzék magukat a tagjai. Külső kommunikáció tekintetében az arculat és az imázs megfelelő kialakításának fontosságára hívta fel a figyelmet. Élénk vita alakult ki a sajtóval való kapcsolat kialakításáról: lényege, hogy túl kell lépni az egyszerű eredményközlés tényén (bár néha ez is nehezen megy), meg kell nyerni a sportsajtót a sportág számára. Érdekes szempontok kerültek szóba a szponzor szerzéssel kapcsolatban, aminek sikeressége összefügg az első két témakörrel. Fontos szempont az időbeni elkezdés.

A következő előadó Paskuj Mátyás volt, ‘Versenyrendezés: célhely kiválasztása, kialakítása, funkciója a versenyeken’ címmel. Versenyrendezés tekintetében ez az egyik legfontosabb logisztikai feladat. Az előadó pontról-pontra végigment a lehetséges buktatókon, példákkal illusztrálva, hogyan lehet ezeket elkerülni. Felhívta a figyelmet a megfelelő engedélyek időben történő beszerzésére, hogyan kerülhető el a tumultus jelentkezéskor, hogyan előzhető meg a felesleges kérdezősködések áradata (nem lehet megelőzni! -saját véleményem), hogyan kell kiszolgálni a versenyzőt a célhelyen, ahol a verseny folyamán a legtöbbet tartózkodik.

Harmadik témaként Fehér Ferenc (köszönet érte, hogy Zalaegerszegről elautózott Szegedre) tartott szakavatott összefoglaló előadást ‘Sportegyesületek megalakítása, működtetése, pályázati lehetőségek tájfutó egyesületek számára’ címmel. Az érintett témakörök: mi a sportegyesület, miért hozunk létre sportegyesületet, az egyesület működtetésének előnyei, a névadás fontossága, az ideális egyesületi irányítás, az egyesület működésének analízise, a működtetés gazdasági alapjai. Részletesen beszélt a pályázat írásról: feltételek, formák, a megírás fontos szempontjai, a nyertes pályázat végrehajtása, majd végül a különböző pályázati lehetőségeket ismertette, saját tapasztalatokat fűzve hozzá.

Köszönjük az értékes, jól felépített előadásokat! Az egyes előadások szüneteiben kellemes büfé várt a résztvevőkre (süti, szendvics, üdítő, kávé). Az előadás sorozat utolsó rendezvénye február 22-én lesz Budapesten. Érdemes rajta résztvenni!”