20140224_marketing

Marketing nap Budapesten

Pintér Ábel beszámolója a február 22-i eseményekről.

“A szombati napra három előadást szervezett számunkra az MTFSZ Marketing és Kommunikációs Bizottsága, melyen becslésem szerint kb. 30 fő vett részt. Jellemzően a szenior korosztály képviselte magát, azonban a teremben még lett volna üres hely az érdeklődők számára.
Elsőként Kecse-Nagy Sándor, a Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Karának oktatója beszélt a kommunikáció fontosságáról, hogy ennek hogyan is kell lezajlania egy egyesületen belül, illetve kifelé, valamint, hogy egy klub életét nem csak a tagok határoz(hat)ják meg, hanem egy szűk hozzátartozói réteg is része annak. Kitért arra, hogy mennyire fontos a klub szerepeltetése a médiában, hiszen így is népszerűsíthetjük magunk akár a tagtoborzás szintjén is, akár a potenciális szponzorok irányába is.
Kis szünet után Paskuj Mátyás, a Marketing és Kommunikációs Bizottság vezetője, de mint a Maccabi VAC Tájékozódási Futó Szakosztály vezetője adta elő saját tapasztalatait azzal kapcsolatban, hogy hogyan is hozza létre ő és csapata saját versenyeiken azt a sokaknak tetsző infrastruktúrát a versenyközpontban, valamint hogy ehhez sorrendben milyen lépések vezetnek versenyformától, területgazdától, várható résztvevői létszámtól függően, hogyan tud megelőzni sok kellemetlenséget a közönség felé ezeken a rendezvényeken. Vázolt egy szempontrendszert, hogy hogyan tehetünk mi is a versenyzőinkért, vagy hogy hogyan nyerhetünk meg magunknak olyan szerveket, akik kívülről segíthetik a munkánkat.
A napot Fehér Ferenc, a ZTC edzője zárta, akiről kiderült, hogy nem csak tájfutó egyesületének sportéletét segíti, hanem a Zala Megyei Sportigazgatóság munkatársa is, így világossá vált számomra, hogy miért rendelkezik ilyen jó rálátással pályázatokra, egyesületi és egyéb szerveződések működésére, médiával való kapcsolatra. Mert hogy erről tartotta előadását is, kitérve arra, hogy hogy is lehet ma sportklubot létrehozni, ennek milyen jogi lépései vannak, a továbbiakban hogyan is működtethető egy ilyen csoport. Ha ez megvan, miként lehet ma sikeresen pályázni vagy akár támogatót szerezni, hogyan tudjuk egyesületünket ‘eladhatóvá’ tenni.
Az előadások közt rövid szünetek, illetve mindenféle igényt kielégítő harapnivaló és innivaló segített bennünket abban, hogy a figyelmünket folyamatosan fenn tudjuk tartani a színes és hasznos információkat tartalmazó prezentációk során.”